Pozycjonowanie to nic innego, jak walka o to, aby Twoja strona pojawiła się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Jeśli chcesz wypozycjonować swoją stronę, to musisz wykonać szereg czynności, które sprawią, że Google uzna Twoją stronę za najbardziej dopasowaną do danego wyrażenia (które nazywamy słowem kluczowym lub frazą). Pozycjonowanie nazywa się również skrótem SEO (który rozwija się na angielskie wyrażenie – search engine optymalization, czyli optymalizacja silnika wyszukiwania). Chodzi o to, że Google promuje określony typ i rodzaj stron, a inne uważa za mniej odpowiednie do pokazywania swoim użytkownikom. Zatem jeśli wiesz co Google bierze pod uwagę, wówczas możesz zacząć optymalizować swoją stronę właśnie w tym kierunku, aby zwiększyć ruch na swojej stronie, a co za tym idzie zainteresowanie potencjalnych klientów. Oczywiście ruch to nie jest wszystko, chodzi także o to, aby użytkownicy kupili Twój produkt lub zamówili Twoją usługę. Aby tego dokonać powinieneś odpowiednio dobrać słowa kluczowe, tak aby ściągać na stronę tylko te osoby, które naprawdę chcą skorzystać z Twojej oferty, w innym wypadku użytkownicy będą tylko wchodzić na stronę, a następnie z niej wychodzić bez podejmowania interakcji. Zatem zadbaj o to, aby Twoja strona pojawiała się w Google na takie frazy, które faktycznie mogą doprowadzić do interakcji z użytkownikiem.
Jak dobrać słowa kluczowe do Twojej strony internetowej, tak aby móc sprzedawać?
Przede wszystkim dodaj do każdej frazy wyrażenie „kup” lub „sklep”, dzięki temu pozyskasz także użytkowników z tak zwanego dołu lejka sprzedażowego. Chodzi o to, aby wyjść na przeciw użytkownikowi, który jest gotowy kupić dany produkt i tylko szuka najlepszej oferty. W ten sposób uda Ci się zwiększyć szanse na sprzedaż. Oczywiście możesz pozycjonować się także na inne frazy, jednak wtedy prawdopodobieństwo zakupu nie będzie już tak duże, jak w przypadku słów dobranych pod intencję zakupową. Dobieraj także frazy, które nie są wyjątkowo konkurencyjne. Oznacza to, że powinieneś tak pozycjonować swoją stronę, aby nie czekać bardzo długo na efekty, bo frazy jakie dobrałeś okażą się zbyt trudne. Przeciętnie na efekt powinieneś czekać od jednego do trzech miesięcy, w przypadku dłuższego czekania może okazać się, że keyword jest po prostu za trudny dla Twojej witryny na ten moment. Dobre dobranie słów kluczowych to gwarancja sukcesu w pozycjonowaniu, dlatego skup się na tym etapie jak najdłużej, tak aby podjąć rozsądną i dobrze przemyślaną decyzję, ponieważ jej konsekwencje będziesz bardzo długo odczuwać w swoim biznesie i w swoich działaniach marketingowych.
Linki prowadzące do Twojej strony
Ważne jest także to, aby do Twojej strony prowadziła duża ilość linków pozycjonujących. Są to takie linki, które mają atrybut dofollow, nie są zatem z mediów społecznościowych, tylko z forów internetowych, blogów, innych stron, serwisów typu wikipedia czy serwisów newsowych. Takie linki pomogą Ci zdobyć wysokie pozycje, tylko nie dodawaj ich zbyt wiele na raz. Ważne jest, aby dane linki przyrastały stopniowo w czasie, a nie były dodane za jednym zamachem, ponieważ takie działanie skończy się karą od wyszukiwarki Google, a kara zaś oznacza wyindeksowanie strony. Taką wyindeksowaną stronę później jest bardzo trudno ponownie przywrócić do indeksu stron Google. Dlatego po prostu nie ryzykuj, tylko stopniowo dodawaj linki do swojej strony, tak aby cały proces wyglądał możliwie organicznie i naturalnie.
Optymalizacja Twojego serwisu zgodnie z wymaganiami Google
Wyszukiwarka Google oczekuje od stron www, aby były wykonane poprawnie. Zatem przede wszystkim nie możesz sobie pozwolić na żadne błędy w kodzie HTML, a także samego kodu nie powinno być więcej niż tekstu. Długi i skomplikowany kod sprawia, że strona się dłużej ładuje, a na tym cierpi wygoda użytkownika. Google pragnie, aby jego użytkownicy mieli jak najlepsze doświadczenia z wyszukiwarką, dlatego nie będzie promować stron, które takiego doświadczenia nie zapewniają. Zatem zadbaj o to, aby Twoja strona się szybko ładowała i żeby dobrze wyświetlała się na ekranie o każdej szerokości, bez względu na to, czy jest to komputer czy telefon komórkowy, a może tablet. Jest to skuteczna metoda na wzrost pozycji.